Vanzarile de electrocasnice au crescut si in T2 cu 6,4%, mai putin cele de televizoare

0
522

Consumul de bunuri de folosință îndelungată a continuat să crească și în al doilea trimestru al anului, cu 6,4% până la valoarea de 449 milioane euro, însă sectorul de electronice a înregistrat o scădere de 3,3%.

Conform datelor GfK Temax România, sectorul telecom și electrocasnicele mari și mici au avut o evoluție pozitivă în al doilea trimestru al anului. Scăderea din zona electronicelor arată că au intrat la cumpărare oameni mai puțin interesați de televizoare, respectiv persoane interesate în primul rând de confortul din gospodărie și mai puțin de „divertisment”.

O veste bună, ar însemna și că persoanele mai puțin interesate de cheltuieli, ci mai degrabă de economisire, au intrat la cumpărare.

Evolutia vanzarilor bunurilor de folosinta indelungata

Telecom: smartphone-urile și căștile au continuat trendul ascendent

Comparativ cu al doilea trimestru al 2014, o creștere de peste 15% a vânzărilor din segmentul de Telecom a fost înregistrată în T2. Vânzările totale au însumat aproximativ 145 de milioane de euro.

Creșterea de 22% a smartphone-urilor a compensat scăderea vânzărilor de telefoane mobile. Totodată, aceasta a continuat să întărească piața de accesorii precum cea a căștilor care, în T2 2015, a raportat o creștere puternică comparativ cu aceeași perioadă din 2014.

Electrocasnice mari: creșterile continuă

În al doilea trimestru al anului 2015, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse în acesta contribuind la excedentul total de peste 11%. În timp ce electrocasnicele incorporabile și frigiderele au înregistrat creșteri de două cifre, mașinile de spălat au încetinit rata de majorare la o singură cifră. Niciun semn de stagnare a evoluției vânzărilor de frigidere care au avut un plus 20% în T2 2015.

Electrocasnice mici: rată de creștere de o cifră

Vânzările de electrocasnice mici au crescut cu mai bine de 8%, până la 29 de milioane de euro.

Sectorul aparatelor de bucătărie a înregistrat o majorare în valoare a vânzărilor dată de aparatele de preparat mâncarea și de storcătoarele pentru fructe și legume.

Roboții de bucătărie (cu brațul poziționat deasupra), storcătoarele de fructe și legume prin presare și blenderele au avut o contribuție deosebită la creșterea sectorului de aparate de bucătărie în România. Însă cel mai mare impuls a fost dat de sectorul de aparate de ras și epilat. Totodată, aparatele de îndepărtat părul cu lumină intens pulsată (IPL) și male grooming au înregistrat rate de creștere de două cifre.

IT: Calculatoarele portabile au continuat trendul ascendent 

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, sectorul IT s-a menținut stabil în T2 2015, atingând 95 de milioane de euro. După evoluții foarte bune, tabletele au înregistrat o scădere a cererii, în special pe segmentul de 7 inchi. În contrast, calculatoarele portabile și-au menținut trendul pozitiv pe toate segmentele, în special pentru desktop replacement și convertibile. Perifericele și desk computing au continuat să crească.

Electronice: evoluție negativă după mult timp

Cel de-al doilea trimestru din 2015 a înregistrat, pentru electronice, o ușoară scădere de peste 3% în valoare. PTV, sectorul dominant din această categorie a scăzut cu aproape 5%, în timp ce cererea pentru televizoarele cu ecran UHD și diagonale mai mari de 40 inchi a continuat să crească. Vești foarte bune vin din sectorul de camere video de acțiune care și-a dublat valoarea. Piața audio are semnale pozitive întrucât sistemele audio, boxele și boxele cu andocare au înregistrat vânzări mai mari.

Imprimante, multifuncționale și consumabile: T2 nu a continuat tendința pozitivă a începutului de an

După un prim trimestru bun, vânzările de imprimante, multifuncționale și consumabile au înregistrat o scădere de aproape 4% comparativ cu T2 2014. Unul din motivele scăderii a fost performanța slabă a cartușelor, atât cu cerneală cât și cu laser. Echipamentele cu cerneală au scăzut cu 10 procente în timp ce cele cu laser și-au încetinit ritmul de creștere la 4%.

Sectorul foto: scădere de două cifre

Piața foto din România a scăzut cu aproape 17% în trimestrul al doilea din 2015, până la o valoare totală de 6 milioane de euro.

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a continuat pe un trend pozitiv și în T2 2015, însă ritmul de creștere a scăzut la 6.4%. Doar trei sectoare au contribuit la creșterea acesteia: telecom, electrocasnice mari și mici. Începând cu iunie 2015, în România, TVA-ul la alimente și băuturi nealcoolice a scăzut de la 24% la 9%. Astfel, este interesant de văzut dacă economisirea făcută de consumator se va duce sau nu către achiziția de bunuri de folosință îndelungată.

Vanzarile de electronice pe categorii in T2 2015