Dacia Duster 2017 vine cu schimbări importante în ceea ce priveşte designul exterior, iar la interior modificările sunt majore. Vânzările ar putea începe în luna decembrie din acest an.
‘Dacia face un pas major în procesul de înnoire a gamei sale, odată cu prezentarea Noului Duster, un SUV cu design modern şi atrăgător. Începută în 2010, povestea de succes a celui mai vândut model Dacia continuă cu un nou capitol. Noul Duster va fi prezentat în premieră mondială pe 12 septembrie în cadrul unei conferinţe de presă care va avea loc la Salonul Auto de la Frankfurt’, se precizează în comunicat.
Potrivit reprezentanţilor companiei, noul Duster îşi propune să confirme şi să consolideze succesul înregistrat de actuala generaţie a SUV-ului Dacia, comercializată în peste un milion de exemplare în ultimii şapte ani. Modelul reinterpretează codurile estetice ale predecesorului său şi vine cu o nouă nuanţă de caroserie, Orange Atacama.
Printre elementele care se disting la noul model se numără o nouă semnătură luminoasă care integrează un ansamblu LED repartizat în trei segmente, un parbriz poziţionat cu 100 mm mai în faţă şi mai înclinat în comparaţie cu cel al modelului actual, fapt care sporeşte senzaţia de spaţiu disponibil la interior, bare de pavilion cu un design modern dispuse în prelungirea liniei parbrizului, jante din aliaj de 17 inch şi pasaje ale roţilor puternic evazate, scutul amplasat în partea inferioară a barei frontale, ornamente de culoare neagră dispuse în partea din spate a aripilor laterale frontale, scutul de protecţie spate, de culoare crom satinat, de dimensiuni mai mari faţă de cel prezent pe actuala generaţie etc.
Lansat mai întâi sub marca Dacia, Duster este vândut începând din 2011 și sub marca Renault în America Latină (Brazilia, Argentina, Mexic, Chile și Columbia…), precum și în Rusia și în India. Duster a fost vândut până acum în peste 2 milioane de exemplare în peste o sută de țări sub cele două mărci.
În primul semestru din 2017, Dacia a afișat un nou record de vânzări cu peste 332 800 de unități vândute în lume, în creştere cu aproape 12 %. În Europa, cota sa de piață crește cu 0,1 puncte (până la 2,6 %), în regiunea Eurasia cu 0,2 puncte (până la 3,2 %) și cu 7 puncte în Maghreb (până la 23,5 %). Din cele 44 de țări unde este comercializată marca Dacia, 22 au stabilit în primul semestru recorduri în materie de cotă de piață sau de vânzări.
În Europa, Dacia a înregistrat un nou record atât în volume (245 453 unități, + 9,3 %) cât și în cotă de piață (2,6 %, +0,2pt). Dacia Sandero este mașina cea mai vândută către clienții particulari (la sfârșitul lunii iulie 2017). Dacia Duster se situează pe locul al treilea în rândul modelelor SUV cele mai vândute către clienții persoane fizice.
În Franța, Dacia a stabilit un nou record de vânzări semestriale cu 65 165 unităţi, în creştere cu 3,7 %. Sandero, este lider pe piața modelelor vândute către clienși particulari.
În alte ţări din Europa, Dacia înregistrează vânzări în creştere cu 11,5 % (până la 180 288 unităţi). În Germania vânzările cresc cu 26,2 % (până la 32 506 unităţi). În Italia, Dacia a vândut 35 378 unități, în creştere cu 15,7 %. Vânzările cresc și în Marea Britanie (+7,0 %) și Polonia (20,1 %).