Vincon vrea sa duca vinurile romanesti catre noi piete din Asia si America

0
1317

Vincon Vrancea, unul dintre cei mai importanti producatori de vin din Romania, intentioneaza sa extinda ponderea exporturilor prin patrunderea pe noi piete din Asia si America, au declarat pentru wall-street.ro actionarii companiei.

Producatorul vrancean a incheiat anul trecut cu afaceri de 13,6 milioane euro si un profit de 4,77 milioane euro. Numarul mediu de angajati se situa la 411 persoane, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

Pentru acest an, compania isi propune sa continue programele de reconversie a viilor. In prezent, Vincon detine 1.500 de hectare cultivate, 11 ferme viticole si 11 crame. In plus, producatorul intentioneaza sa isi extinda prezenta pe noi piete din Asia si America.

”Cifrele de export sunt relativ constante, si pana acum ne-am concentrat pe consolidarea pozitiei actuale pe pietele din UE si China. Pe termen lung ne dorim extinderea si pe alte piete din Asia dar si America”, afirma actionarii Vincon.

Un pilon important de dezvoltare il constituie si segmentul vinurilor rose, care inregistreaza cresteri constante in special in categoria premium, unde Vincon este prezent cu branduri precum Mirabilis Machina, Egregio, Rose Far Niente, Vinoteca, Comoara Pivnitei si Rose Verite. Conform unui studiu Nielsen, piata vinurilor rose ajungea anul trecut la circa doua milioane de litri si la o valoare de 52 de milioane de lei.

”Cantitatea de vin rose imbuteliat consumata in medie de un roman la o masa acasa este de aproximativ 2-3 pahare, in timp ce la restaurant se consuma aproximativ 1-2 pahare”, spuneau reprezentantii Vincon Vrancea.

O valorificare mai buna a suprafetelor viticole

Romania are suprafete viticole insemnate, dar si un potential de productie foarte mare, care ar trebui valorificate mai bine, cred actionarii Vincon.

”Momentan beneficiem de programele APIA, prin care am accesat fonduri pentru reconversia viei, cat de sprijin in promovarea vinurilor romanesti pe piete din China si Canada. Consideram ca aceste programe reprezinta un mijloc de promovare a brandurilor si produselor romanesti in piete externe, programe care trebuie dezvoltate in continuare in vederea promovarii brandului de tara”, puncteaza actionarii Vincon Vrancea.

In ceea ce priveste segmentul turismului viticol, acestia afirma ca cele mai multe cereri venite din partea turistilor romani si straini sunt pentru vizitarea cramei Beciul Domnesc, o crama monument istoric din patrimoniul cultural al Romaniei. Beciul Domnesc este o vinoteca profesionala adapostind peste 100.000 de sticle de vinuri, de la 1949 pana in prezent, care au nevoie de echilibrul climateric specific unei crame subterane. Vizitarea cramei costa 5 euro de persoana.

Industria locala a vinului imbuteliat este estimata la 250-300 de milioane de euro. Vorbim insa de un grad de fragmentare foarte ridicat, in contextul in care exista circa 100 de jucatori locali. Cei mai mari producatori sunt, pe langa Vincon, Jidvei, Murfatlar si Cotnari.

Sursa foto: Vincon Romania, Facebook