Electroprecizia SA mizează pe internaţionalizarea brandului

0
1606

Pentru a avea succes este important ca o companie să deţină un management performant şi o echipă loială şi competentă. Cu o experiență de aproape 80 de ani, grupul de companii Electroprecizia a ajuns în toată această perioadă să aibă rezultate remarcabile, atât pe piaţa din România, cât şi în străinătate, devenind un holding extrem de important.

Drumul către succes

Despre succesului holdingului Electroprecizia şi despre paşii pe care o companie trebuie să îi urmeze să aibă rezultate pozitive, Jurnalul de Afaceri a discutat cu Adrian Secelean, preşedintele Consiliului de Administraţie al Electroprecizia SA, care ne-a declarat: “O afacere presupune devotament, dăruire şi cunoaştere. Managementul performant, nivelul de pregătire, know how-ul, competenţa, loialitatea angajaţilor faţă de companie şi omogenitatea echipei de lucru sunt factori care aduc în mod cert rezultate pozitive”.

Astfel, potrivit preşedintelui Consiliului de Administraţiei al Electroprecizia, componenta esenţială a unei afaceri de succes este profesionalismul, în condiţiile în care clienţii apreciază întotdeauna ca un furnizor să fie bine documentat, amabil, flexibil şi dispus să găsească soluţia ideală pentru cerinţele lor. În plus, pentru a avea succes, atât în perioade de creştere economică, cât şi în perioade de criză, este extrem de important ca o companie să deţină un management performant şi o echipă loială şi competentă.

„Grupul Electroprecizia lucrează la cele mai înalte standarde de calitate. Avem certificarea ISO 9001 pentru managementul calităţii, ISO 14001 pentru managementul mediului, ISO TS 16949 pentru managementul calității în sectorul industriei auto şi OHSAS 18001 certificare de management pentru sănătate și securitate la locul de muncă. În 2014  Srl a obținut certificarea UL 1004. Suntem în măsură să producem motoare electrice pentru diverse aplicații dedicate piețelor din Canada și SUA. Toate certificatele sunt importante deoarece atestă calitatea serviciilor noastre și fără ele nu putem produce în termeni de siguranță”, a explicat Adrian Secelean.

Cine este Electroprecizia?

Compania a fost înființată în anul 1936, ca societate pe acțiuni cu capital privat, prima specializare fiind fabricarea echipamentului de bord pentru avioane. Ulterior, în 1941 cumpără o companie mică, TARTLER, specializată în fabricarea de motoare electrice. Electroprecizia a început în anul 1953 fabricarea de echipament electric pentru tractoarele și camioanele fabricate în România.

Procesul de privatizare a durat o perioadă de 10 ani, Electroprecizia devenind în 2008 o companie privată cu capital 100% românesc.

În anul 2009, pentru eficientizarea, dezvoltarea și specializarea activităţilor, Adunarea Generală a Acţionarilor a decis reorganizarea şi transformarea societății Electroprecizia într-o structură de tip holding, prin înființarea mai multor subsidiare independente din punct de vedere juridic:

  • Electroprecizia Electrical Motors – producţie motoare electrice.
  • Electroprecizia Automotive Equipment – echipament electric şi electrotehnic auto.
  • Electroprecizia Tools Production – producţie matriţe de turnare sub presiune, stanţe de precizie, matriţe de injectat masă plastică, service-are matriţe.
  • Electroprecizia Electrical Equipment – producţie subansamble electrice şi electronice pentru companii de renume în domeniu.
  • Electroprecizia Construct Maintenance – servicii de proiectare şi execuţie instalaţii electrice.
  • Electroprecizia Cast Production – turnare metale neferoase uşoare (aluminiu) şi injecţie mase plastice.
  • Electroprecizia Security & Protection – servicii de pază şi protecţie.
  • Tramar – logistică, transport intern şi internaţional de mărfuri terestre.
  • Electroprecizia Hydro Energy – producţia de energie electrică.

Astfel, grupul este format din nouă subsidiare, cele mai importante firme fiind Electroprecizia Electrical Motors, Electroprecizia Construct Maintenance, Electroprecizia Tools Production, Electroprecizia Automotive Equipment şi Tramar.

De departe, din toate aceste firme, se remarcă Electroprecizia Electrical Motors SRL, ca fiind unul dintre cei mai importanţi producători de motoare electrice din Europa de Sud-Est şi principalul producător român de motoare electrice asincrone trifazate şi monofazate. Cu o cifră de afaceri de 63 de milioane de lei, acestă divizie este un important exportator pe pieţe consacrate precum Polonia, Spania, Germania şi Italia. Electroprecizia Electrical Motors SRL dezvoltă o gamă largă de produse, realizate pe linii de fabricaţie specializate de către un personal de înaltă calificare. Principalul segment vizat pe piaţa externă îl reprezintă integratorii de motoare electrice, utilizate pentru pompe, ventilatoare, compresoare, motoreductoare, iar pe piaţa internă sunt vizaţi distribuitorii din domeniul mentenanţei de motoare electrice pentru marile platforme industriale şi în domeniul micilor fermieri.

La ora actuală, lucrează la dezvoltarea motoarelor cu frână cu cuplu mare de frânare, motoare cu ventilaţie forţată, motoare cu flanşe speciale pentru pachete hidraulice, motoare cu magneţi permanenţi, precum şi execuţii speciale pentru pompe de vid.

Electroprecizia Construct Maintenance, a preluat activităţile de întreţinere şi reparaţii a echipamentelor, de producţie, a clădirilor şi a infrastructurii energetice, lucrări de construcţii, civile şi industriale, inclusiv realizarea instalaţiilor. Este certificată pentru proiectarea și executarea de instalații electrice (ANRE), executarea instalații electrice în domeniul aeroportuar (AACR) și executare instalații electroalimentare în domeniul liniilor ferate (AFER).

Electroprecizia Tools Production, produce matriţe de turnare sub presiune, ștanţe de precizie, matriţe de injectat masă plastică,  dar și componente pentru industria aeronautică. Principalii clienți sunt filiale ale multinaționalelor care s-au relocat în România.

Electroprecizia Automotive Equipment realizează echipament electric şi electrotehnic auto pentru piaţa românească şi remanufacturare de alternatoare şi demaroare pentru piaţa din Franţa.

Tramar, oferă servicii de transport intern și internațional auto, dar și activități conexe transportului: inspecții tehnice periodice, verificare tahografe și activități de logistică.

Investiţii

Pentru a avea succes pe termen lung este nevoie şi de investiţii. Potrivit reprezentanţilor companiei, eforturile investiţionale s-au direcţionat până în 2011 către întreţinerea şi conservarea patrimoniului companiei.

Din 2012, s-au reorientat către investiții pentru dezvoltare, de creștere a producției prin înnoirea și modernizarea tehnologiei de producție. S-au achiziționat echipamente performante de turnare aluminiu sub presiune, injecție masă plastică, vopsire în câmp electrostatic, impregnare și prelucrări mecanice (strunjire și frezare).

Prin utilizarea acestor tehnologii performante, compania doreşte să crească eficiența produselor, să ofere produse competitive la un raport bun preț-calitate.

Tehnologiile permit implementarea proiectelor noi de producție de masă a gamei de motoare electrice de înaltă eficiență cu randament ridicat în condițiile unui proces de producție ecologic.

„Am dezvoltat transportul general de mărfuri prin întărirea flotei de camioane, urmând să dezvoltăm noi activități de transport speciale, logistică și curierat. Principalele proiecte viitoare sunt transformarea platformei industriale Electroprecizia într-un parc industrial și internaţionalizarea brandului Electroprecizia, în principal prin cooptarea de parteneri de renume internaţional, asigurându-se astfel dezvoltarea platformei industriale”, declară Adrian Secelean.

Protejarea mediului

Protejarea mediului joacă un rol important în desfăşurarea activităţilor Grupului Electroprecizia. De aceea, toate activitățile care pot avea un impact asupra mediului sunt monitorizate continuu.

„Facem toate eforturile pentru a minimiza poluarea generată în timpul procesului de producție, în scopul de a păstra în condiții de siguranță pentru mediu. Acesta este motivul pentru care am investit mult în tehnologii verzi”, spune conducerea companiei.

În 2015, subsidiara Electroprecizia Electrical Motors a reuşit să asimileze în producție întreaga gamă de motoare IE3 de eficienţă energetică, înainte de termenul stabilit prin regulamentul de Comisiei nr. 640/2009 la 1 ianuarie 2017, fapt care va avea un impact major în protejarea mediului înconjurător pe termen lung.

În același timp, Grupul s-a axat şi pe activităţile de responsabilitate socială, fiind implicat în campanii sociale importante realizate pentru Complexul De Reabilitare Şcolară Brădet, pentru Spitalul de Copii din Braşov şi pentru căminul de bătrâni Săcele, dar şi prin sprijinul oferit olimpicilor de la Liceul de Informatică Grigore Moisil Braşov.

Obiectivele companiei

„Un plan pe termen lung trebuie să acopere nevoile de dezvoltare pe o perioadă de timp de până la 10 ani. Acest plan trebuie să fie corect orientat spre viitor, pentru a lua în calcul eventualele schimbări şi oportunităţi de pe piaţă şi pentru a planifica alinierea noilor produse şi servicii cu cerinţele viitoare”, a afirmat preşedintele Consiliului de Administraţiei al Grupului.

Compania are o strategie de dezvoltare în trei etape, prin intermediul căreia să se asigure creşterea afacerilor în următorii 10 ani.

Astfel, pentru a permite capitalului fizic şi uman disponibil să genereze un profit suficient pentru a susţine un plan pe termen scurt, conducerea Electroprecizia are ca obiective principale revenirea la o cifră de afaceri de 27 milioane euro, în următorii doi ani, generarea unui profit suficient de consistent pentru continuarea investiţiilor, dezvoltarea afacerilor existente şi identificarea de noi afaceri, dar şi asigurarea forţei de muncă necesare dezvoltării societăţii.

Planul pe termen mediu are ca obiective realizarea unei cifre de afaceri de 37 milioane de euro în următorii patru ani, care vor asigura investiții profitabile din perspectiva infrastructurii capitalului, a dezvoltării de noi produse şi servicii, dar și atragerea de noi clienți.

Pe termen lung, compania are drept scop atingerea unei cifre de afaceri anuale de 50 milioane de euro, într-o perioadă de opt ani, precum şi identificarea unor noi pieţe de desfacere. De asemenea, se mai are în vedere lansarea noilor produse şi construirea unui portofoliu solid de noi clienţi.

Adrian Secelean ne-a spus că în orice afacere este importantă atât identificarea clienţilor de calitate şi obţinerea de comenzi din partea acestora, cât şi intensificarea activităţii de cercetare – dezvoltare, crearea de noi produse şi investiţiile în capitalul uman şi echipamente.